考完試後有兩個月的空檔,我決定充實一下自己對不同領域音樂的知識和多閱讀。

而這個樂團剛被我列入favourist list之中。入坑的歌,就是這首Boston。

由最初的鋼琴,到後來鼓、吉他、貝斯漸漸加入,是一首抒情抱搖滾歌。

很抓人的旋律迅速吸引了我的注意。

在這個累人的星期五夜晚,讓我們投入放逐自己到Boston去尋找最真的自己吧。

 

 

In the light of the sun

在耀眼的陽光下

Is there anyone?

有人在嗎?

Oh, it has begun

這一切已經開始了。
Oh dear, you look so lost

親愛的,你看起來很失落
Eyes are red and tears are shed

眼眶紅了,淚水也掉下來
This world you must have crossed
你還是得過日子
You said you don't know me

你說,你不了解我
And you don't even care

你甚至對我毫不關心
Oh yeah

噢,是的
You said you don't know me

你說,你不了解我
And you don't wear my chains

而且不能容忍我
Oh yeah

Essential yet appealed

這是必然會實現的
Carry all your thoughts

帶著你的想法
Across an open field

穿越廣闊的草原
When flowers gaze at you

當花朵凝視著你
They're not the only ones

他們並不是唯一一個
Who cry when they see you
當看到你的時候就哭泣


You said you don't know me

你說,你不了解我
And you don't even care

你甚至不關心
Oh yeah

沒錯
We said you don't know me

我們說,你不了解我
And you don't wear my chains

你也不能容忍我
Oh yeah

She said I think I'll go to Boston

她說,我想將會出發到波士頓
I think I'll start a new life

我將會開展一個新的人生
I think I'll start it over

我想要重新開始
Where no one knows my name

在那片無人認識我的大地上
I'll get out of California

我將離開加州
I'm tired of the weather

我已經厭倦了它的天氣
Think I'll get a lover

再想我應該找到一個愛人
And fly him out to Spain

而且跟他一起去西班牙
I think I'll go to Boston

我想我會去波士頓
I think that I'm just tired

我想,我只是累了
I think I need a new town

我想,我需要去一個新的小鎮
To leave this all behind

把這所有一切都拋諸腦後
I think I need a sunrise

我想,我需要一個日出
I'm tired of the sunset

我已經厭倦了日落
I hear it's nice in the summer

聽說那裡的夏天很棒
Some snow would be nice

如果能夠下雪就更好了

Oh yeah

You don't know me

你不了解我
And you don't even care

你甚至漠不關心
Oh yeah

Boston

波士頓
Where no one knows my name

一個無人知道我的地方
Where no one knows my name

一個無人認識我的地方
Where no one knows my name
Yeah
Boston

波士頓
Where no one knows my name

一個無人知道我的地方

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Boston Augustana
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 玲於奈 的頭像
    玲於奈

    福不福

    玲於奈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()